Otur i stallet idag!

Hade sån otur i stallet idag, den ena efter den andra haha! Fick inte göra något innan någonting hände. 
Det började med att Wille inte ville komma till mig från hagen så jag fick gå igenom all lera så hela fötterna sjönk ner. Sen så när jag skulle börja borsta honom så var sadelkammaren låst så jag kom inte in och kunde hämta borstarna för nyckeln var borta, men en annan tjej i stallet låste upp till mig. 
 
Skulle fläta hans man tänkte jag tills imorgon, men han ville inte stå still så jag gjorde bara 3 först så fick jag göra resten senare. 
 
Fixade i ordning honom, och tänkte longera, men då fanns det ingen longeringslina.. Så fick tänka om och tänkte rida idag istället trots att jag har jätteont i min vad. Så jag sadlade, fixade mig och gick ner. Då började det blåsa. Tog foten i stigbygeln, hoppade upp och skulle sätta andra foten i stigbygeln och ser att gummibandet på den är trasig. Det är alltså säkerhetsstigbyglar, och nu hade gummibandet gått sönder. Så fick hoppa av, men sen kom jag på att jag kan ju rida utan stigbyglar så fick hoppa upp igen och lägga dom i kors. Då blev det väldigt kallt väldigt fort så mina händer gjorde jätteont och var hur kalla som helst så jag red inte så länge. 
 
Efter när jag skulle fixa höet, så välter hela höbalen. Det fanns inte så mycket kvar så den blev ostadig, men den vägde mycket ändå. Jag tyckte det var tungt att ställa den upp igen så jag lät den ligga, men när en annan tjej i stallet som ska föda om mindre än 10 dagar kom och skulle ta hö hon också så ställde hon upp den utan problem!? Snacka om att jag kände mig svag! 
 
Under hela dagen, från när jag kom ut till jag åkte hem gjorde jag flätor i Willes man så den ska vara vågig tills imorgon då vi ska fota. Det tog ca 5 timmar att få det klart. Ena minuten drog han ned huvudet hela tiden och skulle äta sitt hö så man tappade allt. Sen när jag ställde honom på ett annat ställe var det intressantare att buffa på min arm och äta på min mössa. När jag ställde honom på det bästa möjliga stället i stallet, så kom en annan tjej med en valack och ställde typ bredvid, det är ett galler emellan. Då stog Wille och blev en tjurpitt och hade öronen slickade bakåt och ryckte till med huvudet åt den andra valacken och skakade på huvudet hela tiden. Men klar blev jag. 
 
Sen skulle jag hämta hönätet i boxen, som Wille stog i då. Så för att han inte ska gå ut så puttade jag igen den, men tänkte inte putta igen den helt. Men den fortsätter åka och jag hör att den stannar och hoppas på att spärren inte åkte ner. Men gissa vad. Där satt jag fast i boxen med Wille. Började få lite panik så jag sträckte ut armen genom mat-hålet till krubban men jag nådde såklart inte. I ren instinkt tog jag armen igenom gallret som är väldigt smalt och öppnade spärren och kom ut. Hade jag inte fått panik hade jag aldrig fått min arm igenom där, hatar verkligen sånt!

Så att.. Idag var inte riktigt min dag ^^
 
Allmänt | |
Upp